Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Série-Estudos - Periódico do Programa de Pós-Graduação em Educação da UCDB
Current
Edições
Notícias
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
v. 25, n. 55, set/dez. 2020
v. 25, n. 55, set/dez. 2020
Published:
2020-12-30
Editorial
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20435/serie-estudos.v0i0.1522
Dossiê: As (novas) políticas curriculares para formação docente: paradoxos e pro
Apresentação do Dossiê: As (novas) políticas curriculares para formação docente: paradoxos e problematizações possíveis
Graça Regina Franco da Silva Reis, Verônica Borges de Oliveira
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20435/serie-estudos.v0i0.1514
Schools, pandemic, and conversation: notes on useless education
Tiago Ribeiro, Carlos Skliar
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20435/serie-estudos.v0i0.1484
Making “rationality” tremble: disruptive notes about BNC-Formação
Veronica Borges de Oliveira, Ana Paula de Jesus
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20435/serie-estudos.v0i0.1494
Populating subjectivities in the “new” politics for teacher education in Brazil: a discussion about competences
Merilin Baldan, Érika Virgílio Rodrigues da Cunha
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20435/serie-estudos.v0i0.1501
BNC para formação docente: um avanço às políticas neoliberais de currículo
Manuella de Aragão Pires, Lívia de Rezende Cardoso
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20435/serie-estudos.v0i0.1463
The Pedagogy course and the setbacks in the education legislation: an offensive on the likelihood of a critical training
Antonia Alves Pereira Silva, Maria Isabel Ramalho Ortigão
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20435/serie-estudos.v0i0.1487
Versions of the Didactic Field in the National Common Base for Teacher Education in Brazil
José Leonardo Rolim de Lima Severo, Selma Garrido Pimenta
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20435/serie-estudos.v0i0.1479
Teacher training complex: space-time producer of curriculum policies
Carmen Teresa Gabriel, Bruna Senna
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20435/serie-estudos.v0i0.1491
Common National Base for Basic Education Teacher Training: dilemmas, clashes and points of view
Graça Regina Franco da Silva Reis, Rafael Marques Gonçalves
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20435/serie-estudos.v0i0.1496
Is there dendê in the Base? Black lives and the Bahia Curriculum
Iris Verena Oliveira
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20435/serie-estudos.v0i0.1467
Autobiographical and the Theory of Discourse: a possibility of deconstructing discourses of curriculum policies of teacher formation in Brazil
Clarissa Bastos Craveiro
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20435/serie-estudos.v0i0.1474
The question of the curriculum in dark times: Hannah Arendt, W. G. Sebald, and teachers as autobiographical subjects
Teresa Strong-Wilson
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20435/serie-estudos.v0i0.1500
Artigos
Am i (not) a robot? elements to think the subject in the social networks
Diene Eire de Mello, Marta Furlan de Oliveira
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20435/serie-estudos.v0i0.1279
Educational policies and the resumption of the discipline of Moral and Civic Education (EMC) in the current context
Maria Carolina Miesse, Jani Alves da Silva Moreira, Vânia de Fátima Matias de Souza
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20435/serie-estudos.v0i0.1445
Being a veteran teacher is not always a happiness: perspectives of teachers on aging
Kelly Alves, Amélia Lopes, Fernando Pereira
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20435/serie-estudos.v0i0.1418
The option for the technical-professional schooling: influencing agents and students’ opinion
Nonato Assis de Miranda, Piagetti Júnior Pires Arcy
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20435/serie-estudos.v0i0.1310
Educational legislation for labor in Brazil: from the empire to the first republic
Fernando Silveira Melo Plentz Miranda, Jefferson Carriello do Carmo
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20435/serie-estudos.v0i0.1450
The Pibid and the teachers initial training: contributions to inclusive educational practice
Eliane Rodrigues Martins, Geandra Cláudia Silva Santos
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20435/serie-estudos.v0i0.1284
Make a Submission
Make a Submission
Language
English
Español (España)
Português (Brasil)
Most Read
O ensino de Ciências nos anos iniciais do Ensino Fundamental: elementos para uma reflexão sobre a prática pedagógica
252
As relações de poder nas desigualdades de gênero na educação e na sociedade
211
O que é didática hoje? A didática como meio de transformação educacional e social
192
Teoria da aprendizagem significativa de David Ausubel: perguntas e respostas
179
Aprendizagem significativa subversiva
111
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Developed By
Open Journal Systems